איך בוחרים מתווך אחד מכל המועמדים שיש?

השאר פרטים וקבל ייעוץ והערת שווי הנכס ללא עלות והתחייבות
איך לבחור מתווך נדל"ן

בעת החלטתכם לפרסם את הנכס שלכם למכירה, סביר להניח שקיבלתם מספר לא מבוטל של שיחות טלפון ממתווכים רבים. מנימוס, או שלא, החלטתם להזמין אותם לביתכם על מנת לשמוע את המצע המקצועי שלהם.

רבים ישבו איתכם ודיברו איתכם, הרי כל אחד טען שהוא הכי גדול והכי נכון עבורכם.
אם כך, כיצד עלינו לבחור את האיש הנכון עבורנו מכל כל המועמדים הללו?
ואיך נדע שעשינו בחירה נכונה שלא נצטער עליה?

במאמר זה נשמח להציג עבורכם את הקריטריונים החשובים ביותר כאשר אתם מחליטים לבחור במתווך שינהל למעשה את שיווק הנכס שלכם.

קריטריונים לבחירת מתווך

  • משרד – רצוי לוודא כי מאחורי המתווך עומד משרד גדול ומוכר (בין אם הוא שלו ובין אם לא) אשר אחראי על מספר רב של עסקאות באזור הפעילות.
    כמו כן, גם למובן החומרי של הקריטריון הזה יש חשיבות גדולה (דהיינו, משרד אמיתי הממוקם בקרבת האזור, שאליו יכולים להגיע לקוחות)
  • קבלות – רצוי וכדאי לשאול את המתווך מה הקבלות שלו עם האזור הזה? מה הוא מכר פה? מתי, ובאיזה מחיר?
  • יכולת שיווק – אולי הקריטריון הכי חשוב פה. מה יכולת השיווק שלו? כל אחד יגיד להם שהוא מפרסם פה ושם. אך עליכם לבקש לראות את אותם הפרסומים : פרסומים בעיתון, באתרי אינטרנט, בפייסבוק, פליירים וכו'
  • שיעורי בית – אין שום ספק שעליכם לעשות שיעורי הבית. מזל שאנחנו חיים בדור האינטרנט והמדיה. תבדקו אודות המתווך באינטרנט. יש היום המון מקורות מידע כדון אתר "מדלן" ואתר "יד 2" אשר יכול לשפוך לנו אור על פעילות המתווך. כמה דירות הוא משווק? מה מידת ההצלחה שלו? מהן ההמלצות עליו?
  • לא להתבלבל – מרבית המתווכים שיעלו אליכם הם בעלי כריזמה יוצאת דופן.
    רובם אנשי מכירות מדופלמים ( הערה חשובה: מתווכים צריכים להיות אנשי מידע ושירות הרבה לפני אנשי מכירות) חלקם ממש ישכנעו אתכם בצורה טובה וחלקה, אך אל תבלבלו, כריזמה היא לא מילת המפתח.
    יכולות מימון ושיווק, מקצועיות וקבלות הם אלמנטים חשובים מכריזמה בענף התיווך.
  • מתווך מקומי – חשוב לוודא כי המתווך מכיר את אזור הפעילות המדובר. אם לא ידע לענות ללקוחות על שאלות כגון : מה בית הספר היסודי המשויך לכתובת הזו? איפה הגנים כאן? איפה יש פה תחבורה ציבורית? אז אתם בבעיה חמורה. מתווך צריך לדעת בין אם מניסיון ובין אם מלמידה חרוצה את התשובות לשאלות הנ"ל.
  • טכנולוגיה – אנחנו חיים בעידן טכנולוגי. העולם מחולק לאנשים שעשו את ההתאמה הזו ולאלו שלא.
    לצערם הרב של אנשי מקצוע רבים, המודרניזציה לא פסחה על עולם השיווק והעסקים.
    כיום ערוצי הפרסום של הנכסים הם מרובים ומגוונים במיוחד.
    צריך לוודא ע"י קבלות (דהיינו, הסתכלות במקום) שאכן אותו מתווך בקיא בעולם השיווקי-טכנולוגי החדש שנוצר. פייסבוק, יד 2, מדלן, ותוכנות נוספות הן חלק ממה שהעולם הזה מציע ללקוחות ואיש המקצוע שלכם חייב להכיר את הסביבה הזו.

  • אמינות ואנושיות – קריטריון זה עלול לסתור את קודמו שמסביר לא להתבלבל מכריזמה של אנשי מכירות.
    אך אני סבור ובטוח שתדעו לעשות את ההפרדה.
    אמינות הנה חלק חשוב מאוד מכללי המשחק בכל הקשר להסכמי שיווק בלעדי.
    המתווך צריך וחייב להעביר את המידע שניתן לו משני הצדדים באמינות יתרה ללא כל התחשבות באינטרסים האישיים שלו. לגבי אנושיות – צריך להבין שבסופו של דבר המטרה היא משותפת והיא למכור את הנכס.
    לעתים יש מצבים בהם המוכרים התחרטו ולא רוצים למכור את הנכס – לעניות דעתי, על המתווך להכיר בחיוב בעמדה זו ולא להתחיל לחפש כיצד להחזיר את השקעתו.

לסיכום

מאמר זה מציג עבורכם את הקריטריונים החשובים ביותר בעת בחירתכם במתווך שינהל את השיווק של הנכס שלכם. על פי הפרמטרים הללו, תוכלו להיות בטוחים שבחרתם בצורה נבונה באיש המקצוע הנכון.

אהבתם? עזר לכם? שתפו!
שיתוף ב facebook
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב google
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב telegram
עוד כתבות שעשויות לעניין אותך